Klachtenregeling

Eigenaren Hart4U

Klachtenprocedure – Hart4U 

Organisatie: Hart4U 
Versie: augustus 2025 
Volgende herziening: augustus 2026 

Vorm 

Inleiding 

Bij Hart4U doen wij ons uiterste best om goede en persoonlijke zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij nemen iedere klacht serieus. Met deze procedure zorgen wij ervoor dat uw klacht altijd zorgvuldig, eerlijk en volgens de wet behandeld wordt. 

Deze klachtenregeling is opgesteld volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). 

Vorm 

Stap 1: Bespreek uw klacht 

Bent u niet tevreden? Bespreek dit eerst met de betrokken medewerker of met ons. Vaak kan een klacht al direct in goed overleg worden opgelost. 

  • U mag hierbij iemand meenemen ter ondersteuning.
  • U kunt uw klacht ook vooraf kort op papier zetten. 

Wij waarderen het als u de klacht rechtstreeks met ons bespreekt, maar dit is niet verplicht. 

Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Dat kan met het klachtenformulier. 
Het formulier kunt u eenvoudig downloaden onderaan deze pagina.

Na ontvangst van uw formulier krijgt u altijd een bevestiging en hoort u binnen 6 weken wat er met uw klacht gebeurt (wettelijke termijn, eventueel verlengd met 4 weken). 

Vorm 

Stap 2: Onafhankelijke klachtenfunctionaris (rechtstreeks toegankelijk) 

Komt u er met ons niet uit of wilt u uw klacht liever direct extern bespreken? Dan kunt u terecht bij het Klachtenloket Zorg. 

Het Klachtenloket Zorg is een onafhankelijk, landelijk informatiepunt. Medewerkers geven advies en brengen u desgewenst in contact met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze functionaris staat naast u, helpt u bij het formuleren van de klacht en kan bemiddelen tussen u en Hart4U. 

De ondersteuning van het Klachtenloket Zorg en de klachtenfunctionaris is voor u als cliënt volledig gratis. 

070 – 310 53 92 (maandag t/m vrijdag, 09:00 – 16:00 uur) 
info@klachtenloket-zorg.nl 
www.klachtenloket-zorg.nl 

Belangrijk: u hoeft uw klacht dus niet eerst bij Hart4U in te dienen. 

Vorm 

Stap 3: Geschillencommissie Zorg Algemeen 

Leidt de bemiddeling niet tot een oplossing? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen, waarbij Hart4U is aangesloten. 

  • Deze commissie behandelt uw klacht formeel en doet een bindende uitspraak.
  • Zowel u als Hart4U moeten zich aan deze uitspraak houden. 
  • De commissie kan schadevergoedingen toekennen tot €25.000. 

Meer informatie: www.degeschillencommissiezorg.nl 

Vorm 

Stap 4: Schade boven €25.000 – rechter 

Heeft u schade geleden boven de €25.000 (bijvoorbeeld door een medische fout)? Dan kunt u zich wenden tot de rechter. 
In dat geval kunt u juridische ondersteuning inschakelen, bijvoorbeeld via een letselschade-specialist.