Klachtenprocedure – Hart4U
Organisatie: Hart4U
Versie: augustus 2025
Volgende herziening: augustus 2026
Inleiding
Bij Hart4U doen wij ons uiterste best om goede en persoonlijke zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij nemen iedere klacht serieus. Met deze procedure zorgen wij ervoor dat uw klacht altijd zorgvuldig, eerlijk en volgens de wet behandeld wordt.
Deze klachtenregeling is opgesteld volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Stap 1: Bespreek uw klacht
Bent u niet tevreden? Bespreek dit eerst met de betrokken medewerker of met ons. Vaak kan een klacht al direct in goed overleg worden opgelost.
Wij waarderen het als u de klacht rechtstreeks met ons bespreekt, maar dit is niet verplicht.
Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Dat kan met het klachtenformulier.
Het formulier kunt u eenvoudig downloaden onderaan deze pagina.
Na ontvangst van uw formulier krijgt u altijd een bevestiging en hoort u binnen 6 weken wat er met uw klacht gebeurt (wettelijke termijn, eventueel verlengd met 4 weken).
Stap 2: Onafhankelijke klachtenfunctionaris (rechtstreeks toegankelijk)
Komt u er met ons niet uit of wilt u uw klacht liever direct extern bespreken? Dan kunt u terecht bij het Klachtenloket Zorg.
Het Klachtenloket Zorg is een onafhankelijk, landelijk informatiepunt. Medewerkers geven advies en brengen u desgewenst in contact met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze functionaris staat naast u, helpt u bij het formuleren van de klacht en kan bemiddelen tussen u en Hart4U.
De ondersteuning van het Klachtenloket Zorg en de klachtenfunctionaris is voor u als cliënt volledig gratis.
070 – 310 53 92 (maandag t/m vrijdag, 09:00 – 16:00 uur)
info@klachtenloket-zorg.nl
www.klachtenloket-zorg.nl
Belangrijk: u hoeft uw klacht dus niet eerst bij Hart4U in te dienen.
Stap 3: Geschillencommissie Zorg Algemeen
Leidt de bemiddeling niet tot een oplossing? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen, waarbij Hart4U is aangesloten.
Meer informatie: www.degeschillencommissiezorg.nl
Stap 4: Schade boven €25.000 – rechter
Heeft u schade geleden boven de €25.000 (bijvoorbeeld door een medische fout)? Dan kunt u zich wenden tot de rechter.
In dat geval kunt u juridische ondersteuning inschakelen, bijvoorbeeld via een letselschade-specialist.